D1942 - WACHTRIJ

Doel

Met deze functie worden een of meerdere wachtrijcodes onderhouden.

Achtergrond

Binnenkomende telefoongesprekken kunnen worden behandeld door een groep medewerkers.
Als een supportaanvraag niet direct kan worden behandeld kan een terugbel-acties in een wachtrij worden geplaatst.
Deze speciale acties zijn zichtbaar voor een groep medewerkers die samen de wachtrij vormen. De groepsmelding heeft daarom ook een hogere prioriteit dan de persoonsgebonden melding.

Registratie van de supportaanvraag gebeurt door het secretariaat, op een relatie en een wachtrij-groep.
De actie wordt alleen in de groep geplaatst als direct doorverbinden met een persoon niet mogelijk is.

LET OP: maak alleen een wachtrij aan als terugbelacties door een groep personen wordt verzorgt. Als terugbellen persoons gebonden is, kan de wachtrij ongebruikt blijven.

WERKWIJZE
Eenmalig instellingen: Maak een nieuwe wachtrij-code aan en koppel met de personen die de wachtrij-groep vormen.
Registratie van de terugbelactie gebeurt in het scherm Onderhoud contactmomenten, per relatie. De aanvraag wordt gemaakt op de personeelscode van de wachtrij, waarop ook de actie wordt geplaatst.
De actielijst per persoon, zal worden aangevuld met alle acties in de wachtrij. Alle personen in de wachtrijgroep zien dus altijd alle acties uit de wachtrij. De acties in de wachtrij vervallen, zodra de actie is ingedeeld op een persoon. Dit gebeurt door in het bestaande contactmoment, de personeelscode 'Wie' te muteren van de wachtrijcode naar een persoonscode, of door de actie af te handelen. De prioriteit op de actielijst: 1 = wachtrij, 2 = vervallen acties, 3 = actuele acties, 4 = toekomstige acties.

Attentiepunt

1 De invoer van een nieuw contactmoment met een terugbelactie in een wachtrij kan worden versneld door te werken met defaultwaarden voor de contactsoort en of onderwerp. Defaultwaarde voor contactsoort en onderwerp is niet verplicht en de codes zijn per contactmoment muteerbaar.
2 De speciale status van acties in een wachtrij, wordt bepaald via een Personeelscode met dezelfde code als de wachtrij. Deze speciale personeelscode wordt automatische aangemaakt.
3 Een overzicht van de personen die samen de wachtrij vormen is opvraagbaar in de overzichten Wachtrijen en Medewerkers.
4 Om de registratie van een nieuwe wachtrij-actie te versnellen, kan de meest gebruikte contactsoort en het onderwerp worden gekoppeld aan de wachtrij-code. Per contactmoment worden deze codes direct bijgelezen en zijn naar behoefte muteerbaar.

Zie ook

Onderhoud medewerkers
Onderhoud contactmoment
Actielijst
Wachtrijen
Medewerkers

Uitvoering

Voor algemene uitleg zie onderhoudsfunctie of invulinstructie.

Wachtrij (sleutelwaarde) [1942]
Code om een wachtrij met actuele terugbelacties te maken.
De wachtrij wordt bemand door meerdere medewerkers.
Koppel daarom de gewenste personen aan de wachtrij-code.

Omschrijving (30 cijfers/letters) [150]
Vul hier de naam in van het betreffende stamgegeven.

Contactsoort (8 cijfers/letters) [169]
Notities kunnen worden gerubriceerd met de rubriek Notitiesoort. De codering hiervan wordt vooraf in een tabel opgenomen. Het is niet verplicht een notitiesoort op te geven.

Onderwerp (10 cijfers/letters) [250]
Met deze rubriek kan een Onderwerp worden aangegeven, waarop de gegevens moeten worden gerubriceerd. Indien een onderwerp wordt ingetoetst, wordt de vooraf vastgelegde tekst getoond. Indien gewenst, kan deze tekst in de nieuwe notitie worden overgenomen. Het is niet verplicht een onderwerp in te geven.

F3MedewS0147 Medewerkers