Als de stamgegevens verkoopkansen nog niet aanwezig zijn, kan de tabel worden gevuld met 4 standaard codes:
TELV | Telefonische verkoop |
WEBS | Bezoek website |
LEVR | Telemark leverancier |
Per herkomstcode kan de kostprijs van de lead worden bepaald. Voorbeeld zijn de inkoopkosten van een leverancier die leadadressen aanleveerd.
Deze kosten per lead worden getoond in overzichten en statistiek. Verkoopwaarde min kostprijs = marge.
De kosten per lead kennen een defaultwaarde per herkomstcode en zijn per verkoopkans muteerbaar.
1 | Alle stamgegevens voor verkoopkansen worden verzameld getoond in een overzicht met functietoets 4=Overz. |
2 | De herkomstcodes kunnen desgewenst worden gemuteerd naar een nieuwe code, met mutatie van afgesloten verkoopkansen. bijvoorbeeld als de bedrijfsnaam van een leverancier wijzigd. |
Herkomst (sleutelwaarde) [1923]
Code bepaald de herkomst of bron van een verkoopkans. Voorbeeld: website of telemarketing.
De code sorteert de verkoopprognoses en statistieken.
Omschrijving (30 cijfers/letters) [150]
Vul hier de naam in van het betreffende stamgegeven.
Kosten per lead (9,2 cijfers) [1928]
Verwachte kostprijs per lead. Cost of sale.
De vaste kostprijs is instelbaar per Herkomstcode.
Een afwijkende kostprijs is muteerbaar per verkooptraject.
Verkoop status (bestaande waarde) [1924]
Code bepaald de voortgangstatus van de verkoopkans.
Voorbeeld: In gesperk met prospect, Offerte gestuurd, Order getekend of afgewezen verkoop.
De code sorteert de verkoopprognose en statistieken.
Slagings% (4 cijfers) [2490]
Slagingspercentage van de verkoopactiviteit, wordt als verwachte tijd gebruikt bij de invoer van een nieuwe verkoopkans.
Opmerking (40 cijfers/letters) [2003]
Aanvullende opmerking voor intern gebruik.