1 | In principe kan een klacht betrekking hebben op een levering, m.a.w. op een inkooporder. Het is echter mogelijk om - bijvoorbeeld bij een algemene klacht - GEEN inkoopordernummer in te toetsen, maar een leveranciersnummer. |
* 3200 Bewerkingsgroep (bestaande bewerkingsgroep)
Met deze rubriek wordt de code aangegeven van de bewerkingsgroep (machine), waarmee de bewerking is uitgevoerd. Desgewenst kan deze bewerkingsgroep op de klachtenkaart worden afgedrukt. Ook kan de klachtenstatistiek per bewerkingsgroep worden getotaliseerd.
* 3755 Omschrijving actie (318 cijfers/letters)
Met deze rubriek wordt de actie beschreven die met betrekking tot de klacht moet worden uitgevoerd.
* 3767 Gekeurd/retour (9 cijfers)
Met deze rubriek wordt het aantal producten aangegeven dat gekeurd of retour ontvangen is.
* 3701 Aantal afkeur (9 cijfers)
Met deze rubriek wordt het aantal afgekeurde producten aangegeven.
* 3766 Kosten (9 cijfers)
Met deze rubriek worden de kosten vastgelegd welke moeten worden gemaakt om de klacht te verhelpen. Het bedrag wordt zonder decimalen, in de basisvaluta ingegeven. Deze bedragen worden in de klachtenstatistiek getotaliseerd.
* 2500 Inkoopordernummer (8 cijfers)
Het inkoopordernummer waaraan de betreffende klacht moet worden gekoppeld.
* 2230 Leveranciersnummer (6 cijfers)
Het leveranciersnummer waaraan de betreffende klacht moet worden gekoppeld.
De defaultwaarde hiervan is het leveranciersnummer van de aangegeven inkooporder. Het is mogelijk om - bijvoorbeeld bij een algemene klacht - GEEN inkoopordernummer in te toetsen, maar wel een leveranciersnummer.
* 2260 Artikelcode (bestaande artikelcode)
De artikelcode waarop de betreffende klacht betrekking heeft.
* 3774 Actie inkoop (216 cijfers/letters)
Met deze rubriek wordt de aard van de klacht, alsmede de actie omschreven.
F3 | Actie | D3753 Klacht actie (deel 2) |