H0169 - CONTACTSOORTEN

Doel

Met deze functie wordt de tabel Notitiesoort of Contactsoort onderhouden.

Achtergrond

Contactmomenten kunnen worden gerubriceerd per Contactsoort per Onderwerp en per Documentsoort. Notities binnen een onderwerp kunnen hiermee verder worden onderverdeeld.
Voorbeeld van contactsoorten zijn: Telefoon inkomend of uitgaand, Document verzonden of ontvangen.
Voorbeeld van documentsoorten zijn: brief, inkoopfactuur of technische tekening.
Voorbeeld van onderwerpen zijn: Voortgang verkoopgesprek, Overleg over aanmaning, Prijzen opgevraagd.

In een nieuwe administratie kunnen standaard 10 contactsoorten worden aangemaakt. Deze codes kunnen naar eigen inzicht worden uitgebreid.
 TEL-IN Telefoon in
 TEL-UIT Telefoon uit
 MAIL-IN E-mail ontvangen
 MAIL-UIT E-mail verzonden
 DOC-IN Document ontvangen
 DOC-UIT Document verzonden
 FORM Formulier verzonden (factuur of aanmaning)
 ADM Administratieve handeling
 AFSPR-K Afspraak op kantoor
 AFSPR-R Afspraak bij relatie

Attentiepunt

1 Als daar aanleiding toe is, kan een notitiesoort door de gehele administratie worden gewijzigd in een andere code. Zie hiervoor functie Wijzigen rubriek
2 Codes die niet actief worden gebruikt kunnen worden verwijderd.

Uitvoering

Contactsoort (8 cijfers/letters) [169]
Notities kunnen worden gerubriceerd met de rubriek Notitiesoort. De codering hiervan wordt vooraf in een tabel opgenomen. Het is niet verplicht een notitiesoort op te geven.

Omschrijving (30 cijfers/letters) [150]
Vul hier de naam in van het betreffende stamgegeven.