De cockpit bestaat uit 6 informatieblokken:
1. Actielijst: actuele acties per persoon
2. Agenda: actuele agendapunten per dag
3. Verkoopkansen: actuele verkoopkansen per persoon
4. Verkooppijplijn: verkoopfunnel per leadtype
5. Verkoopprognose: staafdiagram van verwachte verkoopkansen per maand.
6. Verkoopresultaat: staafdiagram van afgesloten verkoopkansen per maand.
Als er geen verkoopkansen worden vastgelegd toont de cockpit 2 blokken: de agenda en de acties.
Acties worden vastgelegd als contactmoment of als verkoopkans.
Een persoonsgebonden cockpit toont de actielijst inclusief verkoopkansen, waarbij eerste alle contactmomenten en daarna alle verkoopkansen worden getoond.
In een persoonsongebonden cockpit worden acties en verkoopkansen in 2 aparte schermen getoond.
Als de actiedatum van een verkoopkans onbekend is, wordt een verwachte datum bepaald: een week na vandaag. Een vervallen actiedatum wordt getoond op vandaag.
De cockpit is ontwikkeld voor een beeldscherm met een schermresolutie van miniaal 1400 pixels breed. Dan worden 3 blokken naast elkaar geplaatst. Een schermresolutie lager dan 1400 pixels, plaatst 2 blokken naast elkaar. De informatie van blok 3 tot 6 wordt dan zichtbaar door gebruik te maken van de schuifbalk.
INSTELLINGEN
De cockpit wordt persoonsgebonden op basis van de gebruikerscode. Maak in de SETUP, per medewerker een gebruiksprofiel en koppel de gebruikerscode uit de SETUP aan de personeelscode uit de administratie. Zie > CRM Instellingen, Onderhoud medewerkers. De cockpit kan ook ondernemingsbreed worden gebruikt, door in te loggen met een gebruiker zonder personeelscode.
In de cockpit-agenda wordt een activiteit getoond als pictogram. Deze symbolen zijn per activiteit instelbaar in de CRM instellingen. Zie > Agenda, Instellingen, Onderhoud activiteiten.
De cockpit start zonder selectievragen, met als peildatum vandaag.
Met de ververs-icoon rechtsboven wordt de cockpit opnieuw opgebouwd met actuele data.
FUNCTIONALITEIT PER INFORMATIEBLOK:
Actielijst: Toont actuele acties per persoon, vanaf vandaag.
Als peildatum wordt de systeemdatum van vandaag gebruikt.
Zoomfuncties:
1. Achterstallige acties. Klik op het uitroepteken-symbool voor het overzicht van acties met een vervallen actiedatum.
2. Actiedatum. Klik op de gewenste datum voor het onderhoudsscherm Contactmomenten, waarmee de actie afgehandeld kan worden.
3. Relatienaam. Klik op de naam van de relatie voor het onderhoudsscherm Relaties, waarmee de contactgegevens muteerbaar zijn. |
Agenda: Toont agendapunten voor de komende 5 dagen, vanaf vandaag.
Zoomfuncties:
1. Dag. Klik op de balk van de gewenste dag om de agendapunten van die dag te zien.
2. Agenda. Klik op de agenda-icoon rechts in de kop-balk om de startdatum van de agenda te wijzigen.
De agenda-icoon wordt ook gebruikt om de agenda snel te verversen.
3. Activiteit. Klik op een activiteit om een bestaand agendapunt te muteren.
Vanuit het onderhoudsscherm Agendapunt kan ook snel een nieuw agendapunt worden gemaakt.
4. Volledig overzicht. Klik op de onderste blauwe regel voor het totaaloverzicht van de weekagenda.
Verkoopkansen: Toont actuele verkoopkansen per verkoper.
Zoomfuncties:
1. Orderdatum. Klik op de gewenste datum voor het onderhoudsscherm Verkoopkans, waarmee de voortgang van het verkooptraject gemuteerd kan worden.
2. Relatienaam. Klik op de naam van de relatie voor het onderhoudsscherm Relaties, waarmee de contactgegevens muteerbaar zijn. |
Verkooppijplijn: De Salesfunnel is een trechtergrafiek per leadtype.
De pijplijn bevat de verwachte verkoopkansen per verkoper of als bedrijfstotaal.
Per leadtype wordt een gekleurd blok getoond. De hoogte van het blok is afhankelijk van het aantal leads of de verwachte omzet.
Keuzemogelijkheden: Selecteer de gewenste pijplijn rechts boven in de kopbalk
1 Bedrijfstotaal in aantallen
2 Bedrijfstotaal in bedragen
3 Aantal leads per verkoper
4 Bedragen per verkoper
Zoomfunctie:
1. Leadtype. Klik op een leadtype-blok voor een overzicht van de verkoopkansen per leadtype.
Klik vanuit het overzicht leads door op een volgnummer om de voortgang van het verkooptraject te muteren.
Verkoopprognose: Staafdiagram van verwachte verkoopkansen per verkoper (per maand of per week).
De verkoopprognose bevat de verwachte verkoopkansen per persoon, voor de komende 6 maanden. Per staaf wordt een periode getoond met per leadtype een blok. De grootte van het blok wordt bepaald door het aantal leads of de verwachte omzet.
Keuzemogelijkheden: Selecteer de gewenste statistiek rechts boven in de kopbalk
1 Per maand in aantallen
2 Per maand in bedragen
3 Per week in aantallen
4 Per week in bedragen
Zoomfuncties:
1. Leadtype. Klik op een leadtype-blok voor een overzicht van de verkoopkansen per leadtype.
2. Volledig overzicht. Klik op de onderste blauwe regel voor het prognose overzicht van alle actuele leads.
Verkoopresultaat: Staafdiagram van afgesloten verkoopkansen per verkoper (per maand of per week).
Het verkoopresultaat toont de afgesloten verkoopkansen per persoon, van de afgelopen 6 maanden. Per periode worden de gewonnen en verloren verkooptrajecten getoond in 2 staven. De hoogte van de staaf wordt bepaald door het aantal leads of de omzet. Groen = gewonnen leads, Rood = verloren leads.
Keuzemogelijkheden: Selecteer de gewenste statistiek rechts boven in de kopbalk
1 Per maand in aantallen
2 Per maand in bedragen
3 Per week in aantallen
4 Per week in bedragen
Zoomfuncties:
1. Gewonnen/Verloren. Klik op een groen of rood blok voor een overzicht van de afgesloten verkoopkansen.
2. Volledig overzicht. Klik op de onderste blauwe regel voor het analyse overzicht van alle afgesloten leads.